3.ZADANIA


Przedstawcie życie starożytnych Greków i Rzymian w wybranej formie, np. przedstawienia, happeningu, filmu. Z perspektywy człowieka współczesnego dokonajcie oceny przestrzegania praw człowieka, dbania o środowisko naturalne, procesów produkcji, dystrybucji i marketingu. Dokonajcie analizy, które z zagadnień przetrwały do dzisiaj i w jakiej formie? Które z nich i jakim przeobrażeniom uległy na przestrzeni wieków? Przygotowana publiczna prezentacja powinna te elementy uwzględniać.
Sztuka użytkowa, architektura, moda – wirtualnie odwiedźcie muzea, zbadajcie sposób budowania i urządzania domów oraz tworzenia dzieł sztuki, sposobów kreowania mody. Dowiedzcie się, jakich używano materiałów (jak je barwiono, kto je produkował, czy istniał import i eksport, czy istniały "marki" i towary luksusowe). Jak wyglądała dystrybucja i marketing tych dóbr? Zastanówcie się, czy ówczesnym ludziom znane było pojęcie ekologii, praw człowieka, ekonomii. Jeśli tak, to jak je stosowano? Jeśli nie, to jak sądzicie, z czego to wynikało? Które z tych zjawisk na przestrzeni wieków ewoluowały? W jaki sposób to się działo? Które przetrwały do czasów współczesnych i w jakiej formie? Pytania te powinny stanowić inspiracje do przygotowania wybranej formy prezentacji, pamiętając o dokonaniu krytycznej oceny zagadnień związanych z przestrzeganiem praw człowieka, dbaniem o środowisko naturalne, procesy produkcji, dystrybucji i marketingu.