Na ocenę Waszej pracy złożą się następujące elementy:
- zawartość merytoryczna - jakość
zgromadzonych materiałów, umiejętne ich wyselekcjonowanie, przetworzenie i
przedstawienie,
- sposób wykonania - umiejętność
pracy w zespole, współpraca między grupami, terminowe wywiązywanie się z zadań,
twórcze rozwiązywanie konfliktów,
- publiczna prezentacja - jakość
prezentacji, wartość estetyczna, inwencja twórcza, kreatywność, oryginalność.
Proponujemy następujący schemat punktacji.
Liczba punktów
(ich suma może stanowić punkt
wyjścia do wystawienia oceny)
|
5 - 6 |
3 - 4 |
1 - 2 |
Zawartość merytoryczna
|
Znalezienie przydatnych, oryginalnych i ciekawych informacji w wielu
różnorodnych źródłach. Dobrze dobrane treści.
|
Zgromadzone informacje są adekwatne do tematu pod względem merytorycznym
i ilościowym.
|
Mała ilość informacji. Informacje nieadekwatne do niewyczerpujące treści
zadania.
|
Sposób
wykonania
|
Uczniowie wykazują się wysoką kulturą w kontaktach zespołowych, stosują
zasady poprawnej komunikacji. Sporne kwestie rozwiązują na drodze dyskusji i
negocjacji. Szanują zdanie innych, są empatyczni. Wykazują się
inicjatywnością i kreatywnością.
Wykonują zadania terminowo i zgodnie z harmonogramem
|
Zespół poprawnie i zgodnie z harmonogramem wykonuje powierzone
zadania. Uczniowie przestrzegają podstawowych zasad współpracy i komunikacji
w grupie. Wykonują zadania terminowo i zgodnie z harmonogramem
|
Podczas wykonywania zadania zespół wymaga pomocy merytorycznej, wsparcia
i kontroli. Wykonują zadania terminowo i zgodnie z harmonogramem
|
Publiczna prezentacja
|
Staranne, oryginalne i atrakcyjne przygotowanie wybranej formy
prezentacji. Estetyczna oprawa plastyczna, ciekawa forma muzyczna i choreograficzna. Uczniowie
świetnie przygotowani do publicznej prezentacji efektów swojej pracy.
|
Wybrana forma prezentacji opracowana poprawnie, zgodnie z wytycznymi.
Przeciętny poziom estetyki i oryginalności.
|
W prezentacji uczniowie nie wykorzystali wszystkich dostępnych środków i
możliwości.
|