6.EWALUACJA


Na ocenę Waszej pracy złożą się następujące elementy:
  • zawartość merytoryczna - jakość zgromadzonych materiałów, umiejętne ich wyselekcjonowanie, przetworzenie i przedstawienie,
  • sposób wykonania - umiejętność pracy w zespole, współpraca między grupami, terminowe wywiązywanie się z zadań, twórcze rozwiązywanie konfliktów,
  • publiczna prezentacja - jakość prezentacji, wartość estetyczna, inwencja twórcza, kreatywność, oryginalność.
Proponujemy następujący schemat punktacji.
Liczba punktów
(ich suma może stanowić punkt wyjścia do wystawienia oceny)

5 - 6

3 - 4

1 - 2
Zawartość merytoryczna
Znalezienie przydatnych, oryginalnych i ciekawych informacji w wielu różnorodnych źródłach. Dobrze dobrane treści.
Zgromadzone informacje są adekwatne do tematu pod względem merytorycznym i ilościowym.
Mała ilość informacji. Informacje nieadekwatne do niewyczerpujące treści zadania. 
Sposób
wykonania
Uczniowie wykazują się wysoką kulturą w kontaktach zespołowych, stosują zasady poprawnej komunikacji. Sporne kwestie rozwiązują na drodze dyskusji i negocjacji. Szanują zdanie innych, są empatyczni. Wykazują się inicjatywnością i kreatywnością.
Wykonują zadania terminowo i zgodnie z harmonogramem
Zespół poprawnie i zgodnie z harmonogramem wykonuje powierzone zadania. Uczniowie przestrzegają podstawowych zasad współpracy i komunikacji w grupie. Wykonują zadania terminowo i zgodnie z harmonogramem
Podczas wykonywania zadania zespół wymaga pomocy merytorycznej, wsparcia i kontroli. Wykonują zadania terminowo i zgodnie z harmonogramem
Publiczna prezentacja
Staranne, oryginalne i atrakcyjne  przygotowanie wybranej formy prezentacji. Estetyczna oprawa plastyczna, ciekawa forma muzyczna i choreograficzna. Uczniowie świetnie przygotowani do publicznej prezentacji efektów swojej pracy.
Wybrana forma prezentacji opracowana poprawnie, zgodnie z wytycznymi. Przeciętny poziom estetyki i oryginalności.
W prezentacji uczniowie nie wykorzystali wszystkich dostępnych środków i możliwości.